عطر و ادکلن

اصول مهم جهت خرید عطر و ادکلن فصلی - عطر و ادکلن

چهارشنبه , ۲۲ دی , ۱۳۹۵
خرید عطر و ادکلن
مانتو

انتخاب عطر یکی از شخصی ترین و سلیقه ای ترین انتخاب هاست.توصیه من به شما اینه که فقط به احساس و ذائقه خود توجه نشون بدید،چراکه عطر شما نشون دهنده ی استیل و سلیقه ی شماست.اغلب عطر شما در برگیرنده ی زوایای مخفی و پیچیده ی روح، شخصیت و خواسته های شماست،پس توی انتخاب اون دقت زیادی صرف کنید تا دچار تناقض نشید.

بهتره پیش از خرید عطر مدل عطر وادکلن رو تو اینترنت سرچ کنید و دقیق ظاهر اون رو ببینید .
کوچکترین تفاوت ها گاهی نشون دهنده تقلبی بودنه! البته گاهی و نه همیشه . چون بعضی مواقع کمپانی ها در دوره های زمانی مختلف پکیج عطرهاشون رو تغییر میدن که باید همیشه در جریان این تغییرات باشید . تا در زمان خرید عطر به مشکل برنخورید.
اگر شما از قبیل افرادی هستید که علاقمند به جمع آوری و خرید عطر و ادکلن هستند؛ حتمأ عطرهای خود را از بین انواع مختلف انتخاب کنید.به عنوان مثال:عطرهای خنک،گرم،مناسب روز و مناسب شب.چراکه ذائقه ی شما بنا بر فصل،موقعیت،آب و هوا و….تغییر می کند.

عطرها شاید در شوهای فشن قابل مشاهده نباشند اما تمایلی به دانستن اینکه چه عطری در حال حاضر بهترین است، وجود دارد و اگر شما از جمله افرادی هستید که دوست دارند تا کمد لباس‌ خود را به روز نگه دارند چرا عطرهای خود را به روز نگه ندارید؟

نویسنده برنده جایزه انتخاب عطر، پرسولیز می‌گوید: تمایل به دانستن مدهای عطر نسبت به مدهای لباس کمتر قابل توجه است به خاطر اینکه لباس‌ها بیشتر از عطرها در معرض دید هستند اما این مدها و رویه‌ها وجود دارند. نه تنها دنیای عطر به کت‌واک‌ها به عنوان الهام نگاه می‌کند بلکه طراحان عطر همیشه در تلاش هستند تا قلمروهای جدیدی در حس بویایی پیدا کنند.

وقتی خلاقیت در یک زمینه به پایان می‌رسد آنها تلاش می‌کنند تا دنبال زمینه‌ی دیگری بروند این در حالی است که در دنیای فشن نیز طراحان سهواً همان مسیر را دوباره بالا و پایین می‌روند که نتایج خود را در مدها نشان می‌دهد.

خوب چه مدهایی ارزش توجه ما را در حال حاضر دارند؟ این هم ۵ بویی که باید آن را امتحان کنید.

14

بمب ادویه

از هل خنک و زنجبیل خوشمزه تا فلفل سیاه تند و بامزه و فلفل تند قرمز، ادویه‌جات در هر قسمتی از این فصل وجود دارند و بوهای خوشمزه و مد به سمت عود را که در چند سال اخیر حاکم بر بازار عطر مردانه بوده‌اند را به چالش کشیده‌اند.

عطرساز بریتانیای روجا داو می‌گوید: تمایل به ادویه‌جات در دنیای عطرسازی به دو سمت حرکت می‌کند. ادویه‌جات تازه مثل: زنجبیل، فلفل صورتی و هل و ادویه‌جات تند مثل: دارچین، جوز هندی، میخک و زعفران.

رایحه ادویه‌جات برای شما مثل حس پوشیدن ژاکت کش باف پشمی برای کمد لباس‌های‌تان است خیلی گرم و راحت اما خیلی جذاب‌تر. برای اینکه در این زمستان میزان ادویه زندگی خود را بالا ببرید بهتر است از برند جوپ، ردکینگ (فلفل تند)، آرمانی ویوجر (زنجبیل)، اندیمایون کانسنتر از پنهالیگونز (جوز هندی)، ژان پل گوتیر (هل) و کوم دگارسون (فلفل سیاه) یک محصول را انتخاب کنید.

15

عطر

رایحه‌ی دهه ۷۰

پرسلیت می‌گوید: نعناع هندی در حال دوباره اوج گرفتن است همین طور گیاهان معطر و سبز که همه المان‌های مشخص دهه هفتاد هستند. البته اینها چیزهای کلیشه‌ای نیستند. سبک‌تر و نسبت به همتایان دهه‌ی هفتادی خود درخشان‌تر هستند. شلوارها آنقدر گشاد و یقه‌ها آنقدر پهن نیست.

نمونه قابل اشاره برکنمن از آمورج، ال از آرکیستو، لوول از کارتیه و آخرین کار تام فورد، ورت است.

همچنین عطرهای جدیدی که روی خصایص مردانه بیشتر تاکید می‌کنند کارهای جدید اولیور با لیمو، گل مریم و خزه بلوط در عطر بوسکو سلواتیکو، تراژدی لرد جورج از پنهالیگونز که بوی برندی و صابون اصلاح را می‌دهد و عطر فلوریس ۱۹۶۲ که ترکیبی از ماندارین، یاسمن و مشک است که منحصراً یادآور عطر مردانه دهه ۶۰ شان کانری است.

ادوارد بودنهام مدیر عطرسازی فلوریس می‌گوید: به طور قطع امروزه تمایلی برای عطرهای چوبی، مشک‌های آرام بخش همراه با عطرهای آرایشگاهی مثل: اسطوخودوس و یاسمن وجود دارد که همه یادآور ظرافت و اعتماد به نفس هستند و دنباله‌روی زمانی هستند که ارزش‌ها و رسوم سنتی مربوط به جوانمردی و ظرافت و پیچیدگی مردانه ارزش داشت.

این عطرها برای افراد بزرگسال مناسب هستند همچنین برای افراد جوان‌تر که می‌خواهند انتخابی داشته باشند فراتر از روندهای عمومی و عطرهای پر فروش بازار که بیشتر شیرین هستند.

16

زعفران

به همان صورت که در مورد لباس‌های مردانه هر فصل یک رنگ یا پوشش مد می‌شود هر از چند گاهی یک رایحه نیز در دنیای عطرها برجسته خواهد شد. در سال‌های اخیر هر چیزی از دود عود تا فلفل صورتی تند و با مزه تبدیل به رایحه ماه شده‌اند.

اما این پاییز نوبت به زعفران رسیده است که اغلب لقب پادشاه ادویه‌جات را به خاطر کمیابی و قیمتش گرفته است. داو می‌گوید: زعفران یکی از ترکیبات خیلی گران‌قیمت عطرها به شمار می‌رود اما ارزشش را به خاطر اهدای ظرافت و گرمای ادویه‌دارش به عطر دارد چرا که پلی بین رایحه تازه و رایحه‌ی پایه عطر برقرار می‌کند.

شیرینی، خاکی و بیشتر از همه نرم بودن زعفران باعث می‌شود تا مخصوصاً در ترکیب با مواد چوبی عمق بیشتری را ایجاد کند. پس اگر دوست دارید تا عطر شما گرم، جذاب و تند باشد به سراغ زعفران بروید.

محصولات جدیدی که زعفران را در قلب خود قرار داده‌اند شامل: ابسولوت از جیوانچی، ایسه میاک، مشک طلایی ارمنجیلدو زگنا و اومو از گاوالی است.

17

شوالیه سیاه

صنعت عطر مشهور است به استفاده از رنگ‌ها برای نشان دادن یک عطر یا شخصیت خاص. به عنوان مثال قرمز به معنای آتشی و تند، زرد به معنای مرکبات و تابستان است. بنابراین همان طور که حدس زده‌اید سیاه که رنگ موفق این فصل است دلالت بر سیاهی، حساسیت و جذابیت و کمی مرموز بودن دارد.

تضاد با روشنایی و روزانه بودن عطر را در یک سری از محصولات می‌توان مشاهده کرد: دارک ربل رایدر از جان وارواتوس، هوم بلک کینگ از جوپ و فلفل سیاه از کامدس گارکون درست شده‌اند تا عصرها از آن استفاده کنید. از آنها برای موقعیت‌های خاصی مثل: مهمانی‌هایی که باید تاکسیدو و کراوات سیاه پوشیده شود، استفاده کنید.

پرسولیس می‌گوید: راستش را بخواهید این بیشتر یک ترفند بازاریابی است تا یک روند مربوط به حس بویایی. به یاد داشته باشید که همه عطرهایی که روی بطری عنوان سیاه دارند لزوماً دارای شخصیت سیاهی که صحبتش شد، نیست. البته فلفل سیاه یک استثنا قابل توجه است به خاطر اینکه واقعاً تلاش می‌کند تا مفهوم سیاهی عطر را با فلفل نمایش بدهد.

18

عطرهای بوتیکی

اگر به دنبال نشانه‌ای از عطرهای بوتیکی خاص می‌گردید (همان‌هایی که توسط فروشگاه‌های کوچک درست می‌شود و با قیمت خیلی بالایی به فروش می‌روند) آنها همینجا هستند فقط کافی است تا نگاهی به آمار بیندازید.

قیمت فروش عطرهای بوتیکی که از ۲۰۰ پوند شروع می‌شدند در ۵ سال اخیر چهار برابر شده‌ است و بر طبق نتایج تحقیق شرکت آماری (NPD)، در سال ۲۰۱۱ حدود ۳۶٪ افزایش در بازار عطرهای خاص دیده می‌شود. این به لطف افرادی است که می‌خواهند با توجه به عادات خود عطر بخرند. به همین دلیل بازار در این بخش شاهد رشد بوده است.

بودنهام می‌گوید: مردان مدرن می‌خواهند همه چیز اختصاصی باشد. در جامعه مصرف‌گرای امروزی جایی که محصولات کمی ساخته می‌شوند تا برای همیشه جاودان باقی بمانند ما شاهد علاقه‌ای در آقایان به لباس‌های سنتی، کفش و البته عطرهای دست‌ساز هستیم. جایی که بهترین مواد با کیفیت استفاده می‌شوند و جایی که به جزییات در حد زیادی توجه می‌شود.

برای مردانی که به عطرهای شخصی‌سازی شده توجه نشان می‌دهند محصولات زیادی وجود دارد: فوتام پنجم از بیفورت در لندن، بایردو و (S&X) طراحی شده توسط آزی گلسر و رانکین. همه این عطرها باعث خواهند شد تا شما نسبت به بقیه متفاوت به نظر برسید.

در پایان توصیه میکنیم صرفا از جاهای بسیار معتبر و ریشه دار اقدام به خرید عطر وادکلن کنید و هیچگاه در مساله خرید عطر و ادکلن قیمت بسیار زیاد یا قیمت پایین را نشانه اصل یا تقلبی بودن کالا تلقی نکنید.

اشترک در گوگل اشترک در گوگل پلاس اشترک در استامبل آپن دیگ اشترک در کلوب اشترک در فیس نما اشترک در تویتر اشترک در فیسبوک

بیوگرافی نویسنده mededu13_ir_admin

مشاهده تمامی 145564 پست

مطالب مشابه با این مطلب

ارسال دیدگاه جدید

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.